Pages

Friday, October 1, 2010

Saya Bangga Saya Produk UITM...sambungan


Benarkah Student UiTM tak Berkualiti?

Ok…arini aku nk smbg tulisan psl uitm…da bnyk cite aku dgr psl org komplen budak uitm neh…antara komen2 yg aku dgr adalah:
1. Budak uitm x berkualiti
2. Budak uitm x matang
3. Budak uitm x boleh bergaul dgn bangsa lain
4. Budak uitm manja
5. BUDAK UITM KACAK, TAMPAN DAN COMEL….
6. Macam2 lg r…

(point no 5 tu aku main2 je k)

Ok…skang neh aku nak counter blk TUDUHAN2 LIAR masyarakat terhadap student uitm ek…

First, BUDAK UITM X BERKUALITI…mcm dlm post aku psl isu ni aritu, aku nk tegaskan kat sini yg AKU SANGKAL SEKERAS-KERASNYA DAKWAAN TU…siapa yg berani ckp student uitm x berkualiti tu ade bukti ke nak support dakwaan diorg tu? Jgn nak main ckp je….

Bg aku, dakwaan tu ecelli X TEPAT….AKU NAFIKAN YG STUDENT UITM X BERKUALITI….meh bio aku betulkan dakwaan tu ek…pada aku r kan, student uitm ni bukan x berkualiti, berkualkiti…tp X BOLEH NAK CHALLENGE SUPER DUPER SENIOR YG DA JADI OTAI DLM INDUSTRI SEKARANG…tu lagi tepat bagi aku…aku labelkan org yg ckp student uitm nix de kualiti adalah PENIPU….ok…aku ngaku r ade gak yg x berkualiti…tp x ramai…kebanyakkan student uitm x menghadapi masalah utk cari kerje lepas diorg grad…so kalu xde kualiti xkan org nk amek keje kan?

Lg 1 ek, kenapa hanya uitm je yg dijadikan isu?kenapa university lain x disentuh pon? Hot sgt ke bdk uitm neh? NAMPAK SANGAT R ADE INDIVIDU YG X PUAS HATI DENGAN UITM…sape? Ntah…aku pon x berani nak ckp…tp kalu ikut pemerhatian aku, yg slalu jadikan uitm neh isu adalah PEMBANGKANG…YE…PEMBANGKANG….ape nak jadi r ngan diorg neh…yg lagi malang adalah apabila pembangkang yg bersuara tu adalah melayu….malang sangat kan? Nak2 melayu yg dulunya adalah ‘hero’ di kalangan bumiputra…tapi demi kepentingan politik dia, sanggup gadaikan prinsip yg die pegang dulu…TERAMAT LAH MALANG LAGI APABILA ORG TU DIPILIH MENJADI PEMIMPIN…adoi…sakit palo den…

N aku nak tanya gak r, adakah semua student yg dilahirkan oleh UIA, UM, Unimas, UKM, UPM dan lain2 universiti tu berkualiti? Jgn lah hanya kerana uitm membantu golongan bumiputra dan melayu ianya dijadikan isu…da xde isu lain ke nak bangkitkan? Da KEMARAU ISU? Tempat org mencari ilmu dikacau-kacau…malang sungguh…

Second, BUDAK2 UITM X MATANG….soalan aku adalah camne kematangan seseorg itu diukur? N malang jugak bila bekas naib canselor uitm, prof Ibrahim abu shah sendiri pon ade wat statement yg memalukan dan menghina mahasiswa….tp dia x spesifikkan kat uitm r…die ckp golongan mahasiswa tidak matang…….sebagai seorg academician, aku rase x patut die wat statement gitu…memalukan die jugak sebagai seorg yg bertanggungjawab melahirkan graduan yg cemerlang…statement die tu seolah2 menunjukkan kegagalan die untuk berfungsi dengan baik…

Back to the point…student uitm x matang….pada aku bda ni hanyalah stereotype…stereotype yg direka2 utk menjatuhkan semangat student2 uitm…kalu benar student uitm x matang, xkan r fresh grads uitm jd the most preferred grads….mst majikan2 xnk amek pekerja yg x matang…x logic sungguh dakwaan tu…

Third, STUDENT UITM X BOLEH BERGAUL DENGAN BANGSA LAIN….ini satu lagi benda mengarut yg dijaja oleh si KALID GAGAP….x logic sungguh dakwaan die tu…oi gagap, ramai tau grads uitm yg keje dgn non malay pny company…setahu aku r kan, ORANG MELAYU SENDIRI YG TAKUT NAK AMEK STUDENT UITM KERJA NGAN DIORG….siyesly….aku x tipu…aku x igt sape yg cter kat aku…tp reality….die p interview org TNB…(bkn TNB ecelly, tp syarikat yg dpt kontrak from TNB, nak kategori pe aku xtau, kontraktor kot)….so hamba allah yg cter bda neh kat aku pon btau r die tu dari uitm…apa lagi, si TUA KUTUK X SEDAR DIRI ni pon start r maki2 budak uitm….TIBA2…XDE POINT….malang tol…orang melayu kutuk satu2 nya institusi yg banyak tolong org melayu….

Fourth, BUDAK UITM MANJA….yg ni mayb aku setuju r…tp aku x salahkan student…aku salahkan pentadbiran uitm yg terlampau mengontrol bdk2 neh…come on r…cube bagi ruang sket utk diorg berdikari…ni x, everything is guided by the administrator….mcm2 budak2 uitm tu x mampu nak buat sendiri….aku xnk komen bnyk2 r psl point ni…psl aku agak setuju….

Fifth, BUDAK UITM KACAK, TAMPAN DAN COMEL….erk…no komen…lalala

Sixth, MACAM2 LAGI R…macam2 benda negative psl bdk uitm neh aku dgr…masalahnya bda yg diorg ckp tu mcm berlaku kat uitm je….soalan aku ADAKAH UNIVERSITI LAIN PERFECT SANGAT? Aku sgt2 pelik pasal hanya uitm je yg selalu dijadikan isu….kesian r sket kat student2 uitm…diorg tu ade yg dtg dari kampong bawa harapan keluarga untuk mencari ilmu…aku merayu sgt2 r TOLONG R JGN DIGANGGU KONSENTRASI STUDENT2 UITM NI…n in fact, aku turut merayu juga BUKAN SETAKAT UITM, MALAH MANA2 IPT YG ADA DI MALAYSIA INI…jgn diusik tmpt org menuntut ilmu…lagi malang adalah bila yg mengusik tu pun BUKANNYA IKHLAS SANGAT NAK TEGUR, TAPI ADE AGENDA TERSEMBUNYI….POPULIS….tlg r hentikan semua ini….

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...