Pages

Sunday, December 18, 2011

Solidariti Mahasiswa Malaysia Akui Demo Jalanan Sukar Dikawal




“Insiden ini bukan perancangan kami, diluar kawalan.” Demikian tweet Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdul. Apa yang boleh kita simpulkan berdasarkan tweet tersebut?

Ok, it is an open secret tentang siapa di belakang grup SMM ni. Tak lain x bukan adalah Pakatan Pembangkang. Sebagaimana yang kita tahu, geng pakatan haram ini adalah satu gerombolan manusia yang begitu suka untuk mengadakan demonstrasi jalanan dan mereka juga berjuang berhabis-habisan untuk menghalalkan ‘gaya hidup’ mereka ini.


Selama ini mereka selalu membawa argument yang demonstrasi jalanan tidak membawa kemudaratan atau dalam erti kata lain ianya boleh dikawal. Tapi tweet ‘anak didik’ mereka ini nyata telah membuktikan sebaliknya iaitu nyata ianya BOLEH BERTUKAR MENJADI DI LUAR KAWALAN!

Selain itu, satu lagi perkara yang mencuit perhatian Ketam adalah bagaimana ‘pemimpin’ pelajar ini dek kerana terlampau sibuk berpolitik, nak eja ‘academic’ pon boleh silap. Diejanya ‘academik’. Mungkin sesetengah pihak akan memperlekehkan point Ketam ni, tapi kesilapan ejaan itu adalah pada TUNTUTAN mereka. Mereka menuntut ‘kebebasan akademik’ ataupun ‘ACADEMIC freedom’!

Malang mahasiswa-mahasiswa yang melantik geng SMM ini untuk jadi ‘pemimpin’ mereka. Lagi malang apabila kita sedar yang geng SMM ini sebenarnya bukanlah pemimpin, sebaliknya adalah yang dipimpin. Sedih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...