Pages

Tuesday, April 12, 2011

Bagai Beruk Cari Bontot, Pengundi Sarawak Tolak Pengikut Sodom!


"Saya yakin pengundi Jepak sudah matang" Talib Zulpilip



Menjelang pilihanraya negeri Sarawak ni macam-macam benda negative aku dengar yang dilakukan oleh penyokong pembangkang. Ops….silap….penyokong Parti keadilan Rakyat (PKR)….pelik betul aku memikirkannya….banyak sangat yang dok komplen kat aku yang katanya peyokong-penyokong PKR ni macam biawak, memerang, tikus, anjing ataupun mentibang laut…mana taknya, perangai macam orang tak bertamadun….mengugut, mengejek, menghina, menconteng, apa punya perangailah diorang ni…bak kata de facto diorang time kutuk Umno, KEPALA BAPAK dioranglah….persoalan timbul iaitu adakah mereka ini orang tempatan? Berdasarkan SMS, fon call dan email yang aku dapat, mangkuk hayun mangkuk hayun PKR yang wat hal ni sebenarnya orang semenanjung yang ikut de facto mereka ‘berhijrah’ sementara ke Sarawak….hadoi….da tau ko pi tempat orang tu behave lah sikit…jangan dok bawak perangai binatang ko tu sekali….

Nak dijadikan cerita, penyandang kerusi DUN Jepak, Datuk Talib Zulpilip menyanggah sikap penyokong-penyokong ala-ala beruk PKR ni yang telah menunjukkan sifat beruk mereka waktu penamaan calon yang lepas….Mana taknya, nenek yang pakai baju BN KENA PAKSA oleh beruk-beruk peliharaan de facto untuk tukar baju kepada bajuk Parti KELDAI Rakyat itu….Hawau! ape ke beruk sangat perangai diorang ni…(terikut perangai setan bapak de facto kot)….

Lagi cerita Talib, beliau diejek oleh sang keldai rakyat tersebut sewaktu beliau tiba di pusat penamaan…katanya, waktu MB Selangor si Khalid Gagagagagagap tiba, penyokong BN tak ejek pun, tapi bila beliau tiba, si keldai-keldai yang tak sedar diri menumpang di negeri orang ni pun mula menyalak…bayangkan keldai menyalak, tak ke pelik bunyinya….bunyi detik JAM OMEGA pun lagi sedap…ops, tertembak de facto pulak….

Walau apapun, Talib yang merangkap Assistant Minister of Tourism tetap yakin dan optimis yang pengundi di kawasan Jepak sudah matang dan mampu menilai sebarang bentuk propagan yang dimainkan oleh pembangkang terutamanya PKR.

Pesanan team encikketam kepada pengundi Jepak, renung-renungkanlah siapa yang korang nak angkat jadi wakil korang…kalu korang rasa korang sesuai diwakili oleh golongan beruk yang sayangkan bontot teramat sangat, korang bagilah undi korang pada sang keldai-keldai pembangkang yang tak sedar bontot sedang dimainkan oleh de facto….kalau korang da penat dengan Taib Mahmud sekalipun, jangan kerana dia sorang habis satu Sarawak digadaikan…biarkan pengundi di kawasan dia yang tentukan nasib dia kerana Ketam pon da habis penat da dengan Taib tu…Kalah Taib sorang takpe yang penting tempat lain BN menang…huhu….


No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...