Pages

Sunday, January 16, 2011

Ummi: Siapa Azmin Sebenarnya?


“Saya mendapat sokongan keluarga saya khususnya ibu saya walaupun dalam masa yang sama, beliau risau dengan keselamatan saya dengan niat saya untuk membuat pendedahan terbaru ini”, ujar Ummi Hafilda Ali, adik kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Tambahnya, tidak keterlaluan jika keadaan terpaksa, mungkin kakak-kakaknya akan muncul di mahkamah untuk menjadi saksi kepadanya untuk mendedahkan siapa Azmin yang sebenarnya.


“Azmin selalu mengambarkan saya dibuang keluarga, saya perempuan yang tidak bermoral, dan macam-macam fitnah dibuatnya, tetapi sebenarnya dialah yang membuang ahli keluarganya."

“Dialah yang sudah bertahun-tahun tidak bercakap dengan kakak-kakaknya. Dialah yang tidak  balik ke rumah ibu untuk beberapa tahun sampailah dia kena 18 bulan penjara kerana tipu di mahkamah, barulah dia terhegeh-hegeh balik minta ampun pada emak,” ujarnya Ummi ketika membuat pendedahan baru-baru ini.

Ummi turut meminta rakan media untuk bertanya sendiri pada Azmin, setahun yang lepas sebelum dia ke Mekah, apakah perkataan yang keluar dari mulut ibunya.

“Azmin, bertaubatlah. Shamsidar, bertaubatlah. Itu kata ibu saya dan Shamsidar mengiyakan, “okeylah mak, insya-Allah, Ida bertaubat”. Tetapi apabila ibu saya mengatakan pada Azmin, Azmin tengking balik ibu saya.

“Kenapa mak perlu dengar kata ‘perempuan sial itu’, maksudnya saya. Dia kata dia tidak perlu bertaubat, dia tidak mempunyai dosa. Dia masih angkuh pada keluarganya ketika itu,” katanya.

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...