Pages

Sunday, January 23, 2011

Ketua Pembangkang Di Boo!!!


ini cerita betol...malam tadi aku telah meluangkan masa mengikuti beberapa ceramah pemimpin-pemimpin pembangkang...dari labis ke felda tenang...dari felda tenang ke kampung sawah baru...dari sawah baru ke felda tenang semula....

ada banyak perkara yang berlaku sebenarnya malam tadi...tapi bagi aku dalam banyak-banyak benda tu ada satu perkara yang bagi aku patut diletakkan ranking nombor 1 dalam carta top 10 perkara paling menarik PRK Dun Tenang...apa benda yang menarik sangat tu?


meh aku ceritakan...alkisahnya di Felda Tenang berlangsunglah sesi ceramah dari Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim...Bagi aku tentunya sangat menarik kerana pembangkang mendakwa bahawasanya Felda bukanlah kubu kuat Umno lagi kerana mereka telah berjaya menembusi Felda....

makanya tidak sabarlah aku ingin melihat sambutan orang-orang Felda terhadap beliau....tapi agak malang sekali kerana sebaik tibanya anwar di tempat ceramahnya, beliau telah di BOO oleh sekumpulan anak muda Felda....sempat aku melihat reaksi Anwar...mukanya berubah serta-merta....

masakan tidak, beliau bukan setakat di BOO, kedengaran juga sorakan dari orang-orang Felda yang memanggil beliau 'Peliwat', 'Kaki Bontot' dan sebagainya....pelik juga aku...masakan tidak, beliau dakwa orang felda da sokong beliau...Hmm....lebih malang lagi, mungkin kerana emosi beliau sedikit terganggu dengan 'usikan' orang-orang felda itu sehingga beliau tersasul menyebut "orang Felda miskin"....apa lagi, bertempik lah perkataan BOO lagi di situ...

hadoi...tak tau da apa lagi nak cakap...kesian je lah ye...

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...