Pages

Tuesday, December 28, 2010

Mulut Tempayan Boleh Ditutup..Mulut Mazlan Aliman???


“Tindakan Felda yang enggan membayar bonus insentif kepada peneroka yang menguruskan sendiri kebun mereka disifatkan sebagai tidak adil.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata, tindakan membezakan peneroka yang mengurus kebun sendiri dengan mereka yang mengikuti program tanam semula Felda itu tidak wajar.

Ini kerana peneroka yang menguruskan sendiri kebun mereka juga menghantar hasil mereka ke kilang Felda.

"Saya ingin mempersoal proses pengagihan insentif hasil ini. Memang insentif hasil ini diberi tiap-tiap tahun berdasarkan jumlah tan hasil yang dikeluarkan dan dihantar ke kilang Felda.

"Tetapi yang menjadi persoalan utama ialah insentif itu berdasarkan sama ada mereka mengikut Felda atau pun tidak.

"Sedangkan mereka yang tak ikut Felda pun menghantar hasil ke kilang Felda. Jadi kalau peneroka yang tidak bersama Felda dianaktirikan dalam pemberian insentif itu tidak betul sebab mereka bukan menjual di kilang swasta tapi mereka jual di kilang Felda," kata Mazlan ketika dihubungi Harakahdaily hari ini".- Harakah

Ni apa lagi ANAK ni nak ni? Da diberi insentif pon nak memekak lagi? Yang tak dapat tu siapa suruh nak memandai ikut kepala sendiri? Standard lah kalau tak dapat…Ibaratnya beginilah, korang ada member kad untuk satu kedai buku, confirm confirm korang dapat diskaun beli buku kat situ compare dengan aku yang yang tak jadi member kat kedai buku tu…

Hadoi…hari tu menyalak-nyalak…Da di beri insentif pon nak menyalak lagi…Nak cemburu orang lain dapat insentif watpe…Ko yang gila pi ikut pale sendiri….dunia dunia..Bila ANAK da pandai melawan, derhaka namanya!!!

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...